23 de maig de 2018

Avui ha arribat el torn de que l'alumnat de 4t de primària visités el Centre d'Interpretació de l'Or del Segre. Aquest és un espai ubicat a l’edifici annex al molí de l’Esquerrà que va més enllà del recorregut per la història de l’explotació de l’or al riu Segre  i que convida el visitant a viure l'experiència dels autèntics buscadors d’or.

En aquest espai, a través de diferents plafons i vitrines, envoltats per una ambientació d'un bosc de ribera o bultra, l'alumnat de 3r curs hem fet un recorregut històric per l'explotació de l'or al riu Segre, documentada ja des d'època romana a la Cerdanya, però que tingué moments d'especial activitat en època andalusina i posteriorment als segles XVI i XVII, quan es començà a utilitzar el mercuri com a amalgamant per poder extreure l'or de l'arena.