29 de novembre de 2018

Benvolgudes famílies,

El dijous 29 de novembre hi ha convocada una jornada de vaga i mobilització per a la millora de l’ensenyament públic, aquesta defensa és compartida pel claustre de mestres de l’escola.

Hi una part del professorat de l’escola que s’adherirà i, per tant no assistirà aquest dia a l’escola, i una altra part del professorat que, malgrat compartir la defensa de l’ensenyament públic, no s’adherirà a la vaga convocada. Us informem que el centre funcionarà amb normalitat aquest dia.

Els motius pels quals s’ha convocat aquesta vaga, i que com us hem dit comparteix tot el claustre de mestres de l'escola, es poden resumir en un l’infrafinançament endèmic de l’educació pública catalana. Destaquem els següents aspectes:

1. Millora de l’horari lectiu dels i les docents: fa 2 cursos la reducció d'una hora lectiva va permetre l’increment de més d’un mestre en la gran majoria d’escoles, cosa que va significar una millora significativa en l’atenció qualitativa dels vostres fills i filles. Amb aquesta nova mesura es retornaria a la situació de l’any 2011.
  2. La reducció del nombre d’alumnes per aula, mesura que permetria una atenció més individualitzada de les vostres filles o fills i, per tant,  contribuiria a millorar la qualitat del seu aprenentatge.
  3. La transformació dels contractes d’un terç de jornada en contractes de mitja jornada. A més de reduir la precarització que pateix una part del professorat, aquesta mesura significaria un increment d’hores que l'escola podria dedicar a l’atenció de l’alumnat.
  4. La derogació de la LEC i la LOMCE, dues lleis que prescriuen una gestió antidemocràtica dels centres. Cal que l’ensenyament públic deixi d’actuar com el privat i que els seus professionals puguin debatre lliurement tots els aspectes pedagògics i didàctics, amb la qual cosa s’enriqueix el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  5. L’increment del personal d’atenció i suport educatiu i la consolidació del personal temporal, que ara mateix arriba al 40% als centres educatius públics.
  6. La reversió d’altres retallades per tal de retornar a les condicions d’abans del 2010.

Claustre de mestres