30 de març de 2019

Al llarg d’aquest segon trimestre els nens i nenes d’Educació Infantil hem portat a terme el PROJECTE  GASTRONOMIA.

Aquest projecte ha estat elegit per tots els alumnes de l’escola per portar a terme conjuntament i ha despertat en els més petits moltes curiositats i emocions.

Ja des d’un primer moment amb la visualització de la pel·lícula Ratatouille vam començar a descobrir tot el món culinari.

Després agrupats com fem en els espais d’aprenentatge ( barrejats nens i nens de P-3, P-4 i P-5) vam seleccionar el tema en el que ens centraríem : COCA  DE RECAPTE, CROQUESTES , TAPES, PIZZA O POSTRES.

Després d’una jornada de votacions intensa vam començar a investigar com  elaboraríem les nostres receptes.

El grup de nens i nenes que vam elegir elaborar LES TAPES, buscant informació a través d’internet, vam descobrir que a Balaguer cada any es fa un concurs de tapes i que aquest any la Tapa guanyadora l’havia elaborat  el Bar/Restaurant BÀRBAR. Quina alegria! La tieta de la Naia treballava en aquest Bar.

Ràpidament ens vam posar en contacte amb la propietària i la tieta de  la Naia per si ens podien venir a ensenyar com havien fet aquesta tapa. I així va ser com una tarda van venir a l’escola i vam poder observar, participar i tastar com era la tapa.

Un cop vam veure com es feien les tapes, vam començar a planificar com faríem les nostres tapes (Tapa Monstruosa, Tapa Flor i Tapa Pallasso). I Tot seguit ens vam posar mans a l’obra a elaborar les nostres tapes, van ser dos tardes de treball intensiu, ara suco, el company/a talla les olives, posem el pernil....

Finalment va arribar  el gran dia de compartir amb els nostres companys i companyes les nostres tapes. Tots engalanats amb el davantal de gala i un barret de cuiner fet per nosaltres vam anar al menjador per poder gaudir d’un bon berenar de Tapes, pizzes, coques de recapte, croquetes i postres. I a la sortida tots aquells pares i mares que van poder i voler també van poder fer un petit tast d’aquest divertit berenar.

Pe acabar i concloure aquest projecte GASTRONÒMIC, que tant ens ha agradat a grans i petits, vam fer una sortida per visitar una cuina d’un restaurant, parlar amb els cuiners i dinar tots junts veien també com treballen els cambrers al restaurant LES ROQUETES, on el pare de la Jana ens va acompanyar i fer de guia. MOLTES GRÀCIES A TOTS I TOTES PER LA VOSTRA COL.LABORACIÓ!!!