3 d'abril del 2019

Al llarg d’aquest segon trimestre els nens i nenes d’Educació Infantil hem portat a terme el PROJECTE  GASTRONOMIA.

Aquest projecte ha estat elegit per tots els alumnes de l’escola per portar a terme conjuntament i ha despertat en els més petits moltes curiositats i emocions.

Ja des d’un primer moment amb la visualització de la pel·lícula Ratatouille vam començar a descobrir tot el món culinari.

Després agrupats com fem en els espais d’aprenentatge ( barrejats nens i nens de P-3, P-4 i P-5) vam seleccionar el tema en el que ens centraríem : COCA  DE RECAPTE, CROQUESTES , TAPES, PIZZA O POSTRES.

Després d’una jornada de votacions intensa vam començar a investigar com  elaboraríem les nostres receptes.

El grup que va triar PIZZA va preguntar-es què era una pizza, per què eren tant bones, quins ingredients tenien, com es feien, per què era necessari escalfor per fer-les, etc.

Després vàrem decidir el nom de la nostra Pizzeria: PIZZERIA NOGUERINA.
També quin nom tindrien les nostres pizzes i quins ingredients portarien:
- Nadal Pizzerina's (formatge, fuet, Rovellons, pernil salat, olives)
- Noguerina (Patata, pernil salat i pernil dolç, fuet, olives, bolets)
- Pizzerina (Pernil dolç, patata, Formatge, fuet, olives).

En Pepe Daza, el padrí de la Dàmaris de P4,  ens va ensenyar com es feien les pizzes i les cocques de recapte. I pocs dies després va ser el moment de realitzar les nostres pizzes:
- Fer-ne el disseny.
- Preparar els cartells de cada pizza.
- Escriure els noms dels ingredients.
- Fer la massa.
- Col·locar els ingredients.
- I coure-la!!

Finalment va arribar  el gran dia de compartir amb els nostres companys i companyes les nostres pizzes. Tots engalanats amb el davantal de gala i un barret de cuiner fet per nosaltres vam anar al menjador per poder gaudir d’un bon berenar de Tapes, pizzes, coques de recapte, croquetes i postres. I a la sortida tots aquells pares i mares que van poder i voler també van poder fer un petit tast d’aquest divertit berenar.

Pe acabar i concloure aquest projecte GASTRONÒMIC, que tant ens ha agradat a grans i petits, vam fer una sortida per visitar una cuina d’un restaurant, parlar amb els cuiners i dinar tots junts veien també com treballen els cambrers al restaurant LES ROQUETES, on el pare de la Jana ens va acompanyar i fer de guia. MOLTES GRÀCIES A TOTS I TOTES PER LA VOSTRA COL.LABORACIÓ!!!