29 de gener

En motiu del dia internacional de la no-violència i la pau, creat el 1964 en motiu de la commeració de la mort de Mahatma Gandhi, que se celebra el 30 de gener, a l'escola hem avançat la celebració al divendres, 29 de gener.

La diada escolar ha estat plena d'activitats que tenien la finalitat de  combinar aprenentatge i sensibilització, contribuint al desenvolupament integral de l'alumnat de l'escola.

A la jornada s'ha demanat la col·laboració de tots els membres de la comunitat educativa, alumnat, mestres i famílies. Així, a primera hora del matí, pares, mares, familiars i mestres han escrit els seus desitjos de pau en una mà que han enganxat en un gran mural que tenia forma de colom. A les primeres classes del matí s'han fet diferents activitats de reflexió al voltant d'aquesta temàtica.

Abans de l'hora del pai ens hem aplegat al pati de l'escola, on entre tots hem escrit la paraula PAU a la pista esportiva. A continuació, alguns alumnes de 5è han llegit un manifest que han redactat per l'ocasió. Per acabar les activitats matinals, hem cantat tots junts la cançò "El swing de la pau" que havíem preparat a les classes de música.

La jornada de la tarda també ha estat carregada d'activitats. L'alumnat d'educació infantil ha gaudit d'una tarda de contes amb la col·laboració de dues mares i una àvia de l'escola. Per l'alumnat d'educació primària, s'han realitzant 10 xerrades-conferències amb diferents temàtiques que d'una o altra manera estaven relacionades amb el motiu de la festa.

Volem, des d'aquí, agrair a totes les persones que han contribuit amb la seva participació en que la jornada hagi esdevingut un èxit educatiu.